רביבים ייעוץ והנחייה
חברת "רביבים ייעוץ והנחייה" בע"מ, פועלת מזה עשור בייעוץ למערכות חינוך, ארגוניים חינוכיים וחברתיים בפרישה ארצית, לצוותי הניהול וסגלי ההוראה, במתן שירותי מחקר, ייעוץ, הנחייה והדרכה לגופים עסקיים מלכרי"ם.
לאורך השנים צברנו ידע, מומחיות וניסיון בעיצוב וליווי תהליכי השבחה וייעול של מערכות החינוך החברה והקהילה. מאז הקמת החברה ועד היום אנו עובדים עם ארגונים מובילים ומספקים להם שירותי הדרכה, הנחייה, מחקר, ייעוץ ארגוני, הדרכות פדגוגית ופרופסיונאלית, במטרה להשביח את ההון האנושי בארגון, על ידי תהליכים ותוכניות.
ד"ר ענת רביב בעלת תואר דוקטור בחינוך, מנכ"לית מכון "רביבים ייעוץ והנחייה" בע"מ,
מרצה במכללת תל-חי, ראש מקבץ ניהול ויישוב סכסוכים ובמכללת דוד ילין, מרצה בחוג לחינוך מיוחד.
ד"ר ענת רביב - הינה מומחית תחום של משרד החינוך לתחום תכנון לימודים הוראה והערכה.
מומחית תחום של משרד החינוך בתחום אסטרטגיות הוראה/למידה.
כמו כן היא יועצת אקדמית של מספר אגפי חינוך באזור הצפון.
ומדריכה יישובית של משרד החינוך במחוז הצפון במספר בתי ספר שהשתלבו ברפורמה של "אופק חדש".
החברה מציעה למערכות החינוך, מגוון סדנאות והשתלמויות להעצמת סגלי ההוראה של כלל בתי הספר ובבתי ספר במסגרת "אופק חדש"
עדכון פרטים
* אין לאפשר ביחד, לרשת להתנדבות ישראלית, למועצה להתנדבות או לכל מי שפועל איתם ומטעמם בהפעלת האתר כל אחריות על המידע המוצג ועל הפעילות ובטיחותה וכי כל תוכן ו/או נתון ו/או מידע המובאים באתר אשר מקורם בצדדים שלישיים, אינם באחריותם בשום אופן וכי אפשר ביחד, המועצה להתנדבות והרשת להתנדבות ישראלית לא תהיינה אחראיות לאף נזק שייגרם לך או לצד שלישי כתוצאה , במישרין או בעקיפין, מן השימוש באתר, כולל נזק שנגרם בעקבות השתתפות בפעילות.
* הדרכה והנחייה למנהל בית הספר ולצוות המוביל בבניית תוכנית עבודה בהלימה לרפורמה של "אופק חדש".
ההנחייה נותנת כלים להתבוננות מערכתית על צרכי בית הספר מצד אחד, ומשאב השעות וכוח האדם המקצועי מאידך.
* הגדרת מטרות, יעדים ומדדים בתהליך בניית התוכנית ויישומה.
* גיבוש חזון בית הספר בהלימה לשינויים, אותם מזמנת הרפורמה של "אופק חדש".
* הדרכה בבניית תוכנית הוראה/למידה למורים בשעות הפרטניות.
* "סרגל ההתפתחות שלי" - בניית תהליכי הערכה ללמידה בשעה הפרטנית - כלי הערכה להערכת התהליך והתוצר של התלמיד בשעה הפרטנית.
* תהליכי אבחון דינאמיים- כלי הערכה למורה לאבחון תהליך ההתקדמות של התלמיד עפ"י יעדי הלמידה של תוכנית התגבור.
* תקשורת אפקטיבית ובונה מורה – סדנא, חווייתית העוסקת בבניית תהליכי תקשורת המושתתים על אמון התלמיד במורה.
* העלאת המוטיבציה ושבירת מעגל החוללות העצמית של התלמיד - סדנא חווייתית הכוללת רקע תיאורטי ותרגול.
* שפת הגוף- הגוף מדבר בשפה פרטית משלו - סדנא והדגמה של שפת הגוף ככלי לרכישת אמון התלמיד ופיתוח תחושת הביטחון שלו במורה.
* "מפגש פורה ומעצים"- סדנא הכוללת התנסות ורקע תיאורטי בבניית מפגשי למידה פוריים ומשמעותיים ללומד ולמורה.
* התמודדות עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך- מפגשים חווייתיים הכוללים:
* רקע תיאורטי והכרת המאפיינים של תלמידים לקויי למידה ומתן מענה הולם לתלמידים אילו.
* תלמידים מצטיינים- מאפיינים וכלים לאתגור למידתם של תלמידים אילו באמצעות כלים לפיתוח חשיבה.
חשוב לציין כי כל הסדנאות כוללות רקע תיאורטי והתנסות מעשית חווייתית של המורים בתהליך הנלמד עם סרטי הדגמה ודיון מעמיק סביב הסוגיה הנידונה.